تمامی فایل های موجود در نیکان لینک، توسط کاربران آپلود می شوند. لطفاً اگر تخلفی مشاهده کردید یا مالک فایلی هستید که بدون اطلاع شما در سایت قرار گرفته، به ما اطلاع دهید.
عضویت در خبرنامه

پیشگیری از هک شدن با روش مهندسی اجتماعی

10 0

دسته بندی: اخبار فن آوری بازدید: 5410 تاریخ: ۱۳۹۵/۴/۱۴

روش‌های مختلف هک با مهندسی اجتماعی

روش های هک با مهندسی اجتماعی، به دو گروه مختلف تقسیم می شود:
1.  مبتنی بر انسان
2. مبتنی بر کامپیوتر.

در حالت ”مبتنی بر انسان”، هکر از طریق ارتباط با شخص اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می آورد. برای مثال از طریق تماس تلفنی. و یا یک ایمیل فریب کارانه.

اما در حالت مبتنی بر کامپیوتر، هکرها برای جمع آوری اطلاعات از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می کنند.

احتمالا اسم حملات فیشینگ را شنیده‌اید. در حملات Phishing که یک نوع مهندسی اجتماعی به حساب می‌آیند، هکر از طریق ارسال یک ایمیل و هدایت کاربر به یک سایت جعلی به جمع آوری اطلاعات آن شخص قربانی می پردازد. مثلا شماره کارت اعتباری و رمز اینترنتی آن.
 

⭕️👈  پیشگیری از حملات هکرها به روش مهندسی اجتماعی:
علی رغم اینک ه در این روزها نرم‌افزار و سخت‌افزارهای امنیتی هر روز قوی‌تر و به روز‌تر می‌شوند، اما در نقطه مقابل آن ها ذهن انسانی قرار دارد که بسیار نفوذپذیر است. هکرها به آسانی و به روش مهندسی اجتماعی اطلاعات لازم را کسب می‌کنند. مهم ترین اقدام برای جلوگیری از چنین حملاتی، آشنا شدن با روش های گوناگون هک و دزدی اطلاعات است. تا در هنگام برخورد با چنین حملاتی از آمادگی لازم برخوردار بوده و  از ارائه اطلاعات حساس و مهم جلوگیری شود.

به عنوان مثال، به یاد داشته باشید که هیچ بانک و موسسه ای به صورت تلفنی یا ایمیل از شما درخواست رمز عبور حساب بانکی تان را نمیکند ! بنا براین اگر با چنین درخواستی مواجه شدید شک نکنید که دامی برایتان پهن شده است.
 
نشانی سایت های حقیقی مبادلات بانکی را به خاطر داشته باشید، و اگر با مورد مشکوکی مواجه شدید، با جستجو در اینترنت، سایت جعلی را از سایت حقیقی تشخیص دهید.
اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
پیشگیری از هک شدن با روش مهندسی اجتماعی
https://nikanlink.com/article/1023/view

ایجاد فروشگاه اختصاصی

بدون نیاز به سرمایه گذاری، با سیستم فروشگاه ساز نیکان لینک، کسب درآمد کنید.
شما با عضویت در سایت، بلافاصله می توانید صاحب یک فروشگاه اختصاصی شوید.

فروشگاه ساز رایگان فایل nikanlink.com

به ما اعتماد کنید

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

درباره ما

نیکان لینک، مرجع خرید، فروش و بازاریابی فایل های قابل دانلود، شامل انواع پاورپوینت، گزارش، پرسشنامه، مقاله ترجمه شده و ...
در صورتی که نیاز به راهنمایی دارید، صفحه راهنمای سایت را مطالعه فرمایید.

logo-samandehi
کلیه حقوق این سایت، محفوظ است. کپی برداری، پیگرد قانونی دارد.
نماد اعتماد الکترونیک

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.